Olvasási idő: 4 perc

Nem a Mazda első villanyautója

A japán gyártó mindig is kissé különcnek számított az autóiparban. Ők azok, akik hosszú éveken át kitartottak a Wankel technológia mellett – majd nemrég vissza is hozták, igaz, csak elektromos hatótávnövelőként -, valamint a turbós kismotorok korszakának beköszöntekor továbbra is másfél-kétszer nagyobb, feltöltés nélküli változatú benzinmotorokkal kínálták modelljeiket – Skyactive fantázianévvel ellátva forradalmasított hajtásláncukat. Az első elektromos Mazda modell is elég soká érkezett a piacra, mindössze 2019-ben mutatták be az MX-30 crossovert, amikor a legtöbb márka már legalább 5-6 éve rendelkezett saját e-autóval. Érdekes, hogy pár évvel később készült ebből a típusból REX (range extrended), azaz hatótávnövelt elektromos – konnektoros hibrid – változat, s bár a kis akkukapacitás és a modell méretei miatt nem aratott osztatlan sikert, az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt a gyártó most tovább erősíti az elektromos vonalat egy újdonsággal.

A Mazda új elektromos járműve nem SUV

Meglepő lehet, de a mai trendekkel ismét dacolva a japánok nem egy divatterepjáró testébe tettek elektromos hajtást, hanem az egyik legkecsesebb, legtovább életben tartott hagyományos családi autójuk, a Mazda6 formavilágának felhasználásával hoztak létre egy új modellt, mely a Mazda6e nevet kapta (kínában EZ-6 néven fut, és háromféle villanyos, illetve négy különböző hatótávnövelt elektromos kivitelben érhető el). 

mazda 6e,teljesen,autó,0 100,hibrid
mazda 6e,kínai,belső,január

Ez egy négyajtós, tisztán elektromos négykerekű, amely kétféle akkukapacitással érkezik meg az európai piacra, és továbbra is a díjnyertes Kodo formanyelvből merít inspirációt: egyszerre karcsú és sportos. Az új fényszórórendszer, az elektromos hátsó légterelő és a jellegzetes oldalvonal még hangsúlyosabbá teszi a jármű sportos megjelenését.

Az autó méreteit tekintve nem sokkal marad el a Tesla nagyobbik szedánjától: 4921 mm-es hossza alig öt centivel kisebb, míg 1890 mm-es (visszapillantók nélkül mért) szélessége 74 mm-rel marad el, cserébe 1491 mm-es magassága 46 mm-rel több, mint a Model S mért értéke.

Nem csak kívül megkapó, a belső tér is sportos és elegáns egyszerre

Kontrasztos, szemet gyönyörködtető színeket használtak a tervezők a belső kialakításakor, no és persze az anyaghasználat is kellemes: bőr, hasított bőr és általánosan is puha anyagok kerültek az utastérbe. Ezek mellett a Mazda eddigi legnagyobb központi kijelzője vonzza a tekintetet, mely 14,6”-os méretével és élénk színeivel kiváló minőséget képvisel. Ezt a kiterjesztett valóságot megjelenítő Head Up Display és a többnyelvű hangvezérlés egészíti ki. A térérzetet növeli az elhúzható árnyékolóval rendelkező hatalmas, üveg panorámatető.

mazda 6e,hibrid,európában,kínai,január,
mazda 6e,hibrid,január,egyelőre,nyáron,tavaly
mazda 6e,hibrid,literes,nyáron

Mazda6e a technológia terén sem kell, hogy szégyenkezzen

A kínai gyártású négykerekű egyelőre kétféle elektromos hajtáslánccal érkezik Európába. Érdekes, hogy a gyengébb változat lesz a nagyobb akkuval és így nagyobb hatótávval ellátva. Ez Mazda6e 245 Long Range névre fog hallgatni, melyből a 245 a lóerőben kifejezett teljesítményt jelöli. Ez kilowattban kifejezve 180-as csúcsértéket jelent. Mellé egy 80 kWh-s lítium-ion akkumulátort tesznek a gyárban, aminek köszönhetően akár 552 km-es hatótávra is képes lesz. A váltóáramú vagyis AC töltés teljesítménye 11kW (mindkét változat esetében), míg a DC villámtöltés sebességét egyes források ennél a verziónál 95, míg más források 200 kW-ban maximalizálják, a gyártótól hivatalos adat erre még nincs, szemben a kisebb akkus japán szedánnal, aminél biztos adott a 200 kW-os csúcs töltőteljesítmény.

A Mazda6e 258 nevéből adódóan 258 lóerőt fog tudni leadni, ez 190 kW-tal egyenlő. Valószínűleg ugyanaz a motor kerül a hátsó tengelyre, mint a Long Range változatban, mivel a 320 Nm-es maximális forgatónyomaték megegyezik. Ebbe egy CATL gyártmányú LFP (lítium-vasfoszfát) telep kerül 68,8 kWh-s kapacitással. A hatótávot 479 kilométerre ígéri a Mazda, így nem sokkal marad el a nagyobb változattól, és amennyiben igaz a gyorsabb töltési tempó, mindenképp ez a modell számíthat sikerre, hisz a kisebb hatótáv ellenére sokkal hamarabb tölthet fel (30%-os töltöttségről 15 perc alatt 235 kilométernyi energia nyomható bele) és lehet vele továbbhaladni. Nem mintha mérvadó lenne, de ráadásul a kisakkus 6e két tizedmásodperccel jobban gyorsul százra, mint a nagy: 7,6 szekundum alatt éri el a 100 km/órát. A végsebesség mindkét esetben 175 km/órában maximalizált.

Az alapmodell ára 45 ezer eurón nyithat még idén a német piacon, ami átszámítva jelenleg nem egészen 18,5 millió forint, ám a jóval magasabb áfa miatt valószínűleg inkább 20 millió forint körül áll majd meg, míg a csúcsváltozat felextrázva 25 milliót is kóstálhat. Ez azért jóval barátságosabb, mint a Tesla Model S árai, viszont a Model 3 értékei fölött helyezkedik el – mint ahogy maga a Mazda6e is valahol a két jármű közé pozícionálható tudásában, méreteiben. Összkerekes változat viszont egyelőre nem várható.

Ajánlott termékek

⚡️GYIK

 

⚡️1. Mi a Mazda6e és miben különbözik a Mazda eddigi modelljeitől?⚡️

A Mazda6e egy tisztán elektromos, négyajtós szedán, amely a Mazda6 dizájnját és a díjnyertes Kodo formanyelvet követi. Ez a modell kétféle akkukapacitással érkezik, sportos megjelenéssel és modern technológiákkal, mint például a 14,6”-os központi kijelző és a kiterjesztett valóságot használó Head Up Display.

⚡️2. Miért nem SUV-t készített a Mazda, amikor az a piacon népszerűbb lenne?⚡️

A Mazda az autóiparban mindig is külön utakon járt. Az új modell a szedán kategóriában jelenik meg, mivel a Mazda6 elegáns és sportos formáját kívánták továbbfejleszteni elektromos hajtással. Ez szembe megy a mostani SUV-trendekkel, de azzal az előnnyel jár, hogy a Mazda6e kiemelkedhet a piacon.

⚡️3. Milyen hajtáslánc-opciók érhetők el a Mazda6e-hez?⚡️

Európában két hajtáslánccal érkezik a modell:

  • Mazda6e 245 Long Range: 245 lóerős teljesítmény, 80 kWh-s akkumulátor, akár 552 km-es hatótáv.
  • Mazda6e 258: 258 lóerős teljesítmény, 68,8 kWh-s akkumulátor, 479 km-es hatótáv.

⚡️4. Miben különbözik a Mazda6e a Tesla Model S-től?⚡️

A Mazda6e kisebb, de sportosabb külsővel rendelkezik, és kedvezőbb árkategóriában versenyez. A hatótáv hasonló, de a Model S drágább és technológiai szempontból néhány funkcióban előrébb jár. Ugyanakkor a Mazda6e ár-érték arányban kiváló lehetőséget kínál.

⚡️5. Milyen töltési lehetőségeket kínál a Mazda6e?⚡️

  • Mazda6e 245 Long Range: DC villámtöltés sebessége források szerint 95-200 kW közötti, a pontos adatot a gyártó még nem erősítette meg.
  • Mazda6e 258: Biztosan elérhető 200 kW-os villámtöltés, amellyel 15 perc alatt akár 235 km-re elegendő energiát lehet tölteni.

Mindkét változat 11 kW-os AC töltést támogat.

⚡️6. Mennyibe kerül a Mazda6e?⚡️

  • Az alapmodell ára Németországban várhatóan 45 ezer eurótól indul, ami Magyarországon körülbelül 20 millió forint körüli ár lehet.
  • A csúcsváltozat extrákkal 25 millió forintot is elérhet.

⚡️7. Lesz összkerék-meghajtású változat?⚡️

Jelenleg nincs tervben összkerék-meghajtású változat, a Mazda6e kizárólag hátsókerék-meghajtással érhető el.

⚡️8. Miért érdemes a Mazda6e-t választani?⚡️

A Mazda6e sportos és elegáns dizájnjával, modern technológiáival, kedvező árával és versenyképes hatótávjával ideális választás lehet azok számára, akik egy egyedi elektromos szedánt keresnek a Tesla Model 3 és Model S között elhelyezkedő kategóriában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.