Kia e-Niro 39 kWh (2020.01 - 2020.12)
Kia e-Niro 39 kWh Töltő - TOP termékekÖsszes termék
Kia e-Niro 39 kWh töltés és töltési idő
Alap modell – 7.2kW-os fedélzeti töltő
Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Töltő típusa | Max. teljesítmény | Teljesítmény | Töltési idő Töltés sebessége | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés (2.3kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 20ó 15p 12km/h | 12km/h | |
1 fázis 16A (3.7kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 12ó 30p 19km/h | 19km/h | |
1 fázis 32A (7.4kW) | 230V / 1x31A | 7.2 kW* | 6ó 30p 36km/h | 36km/h | |
3 fázis 16A (11kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 12ó 30p 19km/h | 19km/h | |
3 fázis 32A (22kW) | 230V / 1x31A | 7.2 kW* | 6ó 30p 36km/h | 36km/h |
Opcionális – 11kW-os fedélzeti töltő esetén
Az AC (váltakozó áram) töltési módszer az elektromos autók töltésének egyik leggyakoribb formája. Ha otthon is szeretnénk gyorsabban tölteni autónkat, akkor fali töltőt kell telepítenünk hozzá, mivel a háztartási konnektorral maximum 3,7kW-al tudunk tölteni. A töltési sebesség viszont nem csak a töltő teljesítményétől függ, hanem az autóban lévő fedélzeti töltő is korlátozza azt. Abban az esetben, ha nem vagy biztos a választásodban, akkor kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.
Töltő típusa | Max. teljesítmény | Teljesítmény | Töltési idő Töltés sebessége | Töltés sebessége | Ajánlásunk |
Otthoni konnektoros töltés (2.3kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 20ó 15p 12km/h | 12km/h | |
1 fázis 16A (3.7kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 12ó 30p 19km/h | 19km/h | |
1 fázis 32A (7.4kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 12ó 30p 19km/h | 19km/h | |
3 fázis 16A (11kW) | 400V / 3x16A | 11 kW* | 4ó 15p 55km/h | 55km/h | |
3 fázis 32A (22kW) | 400V / 3x16A | 11 kW* | 4ó 15p 55km/h | 55km/h |
Villámtöltés (10% -> 80%)
A villámtöltés lehetővé teszi, hogy nagyobb utazásokat tehessünk meg az autónkkal, köszönhetően annak, hogy az akkumulátort gyorsan feltölti. Az autó akkumulátorának töltöttségi szintjétől és hőmérsékletétől függően a töltési sebesség változó lehet, de általában 10% és 80% között a leggyorsabb. Amikor az akkumulátor 80% körül van, jelentősen lelassul a töltés sebessége. A villámtöltés egyenáramon történik, mely angolul direct current, ezért nevezzük ezt DC (Direct Current) töltésnek.
Töltő típusa | Max. teljesítmény | Átlagos teljesítmény | Töltési idő Töltés sebessége | Töltés sebessége |
CCS (50 kW) | 44 kW* | 37 kW | 47p 210km/h | 210km/h |
CCS (100 kW) | 44 kW* | 37 kW | 47p 210km/h | 210km/h |
CCS (150 kW) | 44 kW* | 37 kW | 47p 210km/h | 210km/h |
Gyártás
Autó gyártója | Kia |
---|---|
Autó típusa | e-Niro |
Autó verziója | 39 kWh |
Erőforrás típusa | BEV |
Gyártás kezdete | 2020.01 |
Gyártás vége | 2020.12 |
Hatékonyság
Hatékonyság | 15.3 kWh/100km |
---|
AC töltés adatai
AC csatlakozó típusa | Type 2 |
---|---|
AC csatlakozó elhelyezkedése az autón | Elöl, középen |
DC csatlakozó típusa | CCS |
Maximális AC töltési teljesítmény | 7.2 kW |
Legrövidebb AC töltési idő optimális töltővel (nem villámtöltővel) | 6ó 30p |
Villámtöltés (DC) adatai
DC csatlakozó elhelyezkedése | Elöl, középen |
---|---|
Maximális DC töltési teljesítmény | 44 kW |
DC töltési idő (10%-80%) | 47p |
DC töltési sebesség | 210 km/h |
Az autó műszaki adatai
Meghajtás | Elsőkerék meghajtás |
---|---|
Maximális teljesítmény (kW) | 100 kW |
Maximális teljesítmény (Le) | 136 Le |
Maximális nyomaték | 395 Nm |
Hajtás | Elsőkerék meghajtás |
Akkumulátor kapacitása | 42 kWh |
Akkumulátor használható kapacitása | 39.2 kWh |
Kia e-Niro 39 kWh hatótáv
meleg, enyhe időjárásban | 355 km |
---|---|
hideg időjárásban | 235 km |
meleg, enyhe időjárásban | 215 km |
---|---|
hideg időjárásban | 165 km |
meleg, enyhe időjárásban | 275 km |
---|---|
hideg időjárásban | 200 km |
Átlagos teljesen elektromos hatótáv | 235 km |
---|
Kia e-Niro 39 kWh méretek
Hossz | 4375 mm |
---|---|
Szélesség(visszapillantó tükrök nélkül) | 1805 mm |
Magasság | 1570 mm |
Egyéb információk, adatok
Tengelytávolság | 2700 mm |
---|---|
Terheletlen súly (EU) | 1667 kg |
Jármű és a maximális rakomány tömege | 2080 kg |
Maximális terhelhetőség | 488 kg |
Csomagtartó térfogata | 451 l |
Csomagtartó maximális térfogata | 1405 l |
Kia e-Niro 39 kWh fogyasztás
meleg, enyhe időjárásban | 110 Wh/km |
---|---|
hideg időjárásban | 167 Wh/km |
meleg, enyhe időjárásban | 182 Wh/km |
---|---|
hideg időjárásban | 238 Wh/km |
meleg, enyhe időjárásban | 143 Wh/km |
---|---|
hideg időjárásban | 196 Wh/km |
Átlagos fogyasztás | 167 Wh/km |
---|
Sebesség és gyorsulás
Gyorsulás 0-100-on | 9.8 mp |
---|---|
Végsebesség | 155 km/h |
WLTP szerinti adatok
Hatótáv | 289 km |
---|---|
Jármű fogyasztása | 153 Wh/km |
Hatékonyság | 15.3 kWh/100km |
CO2 kibocsátás | 0 g/km |
Euro NCap törés teszt
Összesített értékelés | 4★ |
---|---|
Felnőtt | 83% |
Gyerek | 80% |
Tesztelés éve | 2016 |
Veszélyeztetett utasok | 57% |
Biztonsági funkciók | 59% |
Vegyes adatok
Ülések | 5 személy |
---|---|
Isofix | Igen, 2 ülés |
Fordulási sugár | 10.6 méter |
EV Alváz | Nem |
Karosszéria | SUV (Városi Terepjáró) |
Járműkategória | Közepes |
Tetőcsomagtartó | Igen |
Hőszivattyú | Nem |
Kia e-Niro 39 kWh akkumulátor
A(z) Kia e-Niro 39 kWh remekül takarékoskodik az árammal. A 42 kWh-s akkumulátor 235 kilométert is kibír anélkül, hogy rá kellene csatlakoztatni a töltőre – tehát tényleg nem lehet okunk panaszra. Az autó hatékonysága 15.3 Wh/km WLTP szerint.
Kia e-Niro 39 kWh
A 01-2020-s évben kiadott Kia e-Niro megtestesíti mindazt, amit a futurisztikus elektromos autókról elképzeltünk. Viszont a modell annyira jól sikerült, hogy még most is ár-érték arányban egy jó választás lehet. Külsejét tekintve azonban megoszlanak a vélemények.
A 2016 -s évben tesztelt Kia e-Niro 4 csillagot kapott az összesített értékelésen, ami nem is meglepő egy ilyen nehéz és ilyen méretű autótól (1667 kg). A biztonsági funkciókra kapott értékelés 59% volt, ami szintén nem egy rossz eredmény.
Az autó hossza 4375 mm, ami lehetővé teszi azt, hogy a csomagtartó maximális térfogata 1405 L legyen, így könnyedén bepakolhatjuk oda csomagjainkat. Az autó teljes szélessége (visszapillantókkal) mm, ezáltal az utasok és a sofőr is kényelmesen elférhet az autóban, illetve kellemesen lehet vele autózni a városban is. Ha a garázsunkba szeretnénk beállni az autóval, akkor mindenféleképpen ellenőrizzük a magasságokat, hiszen az autó 1570 cm magas.
Kia e-Niro 39 kWh teljesítménye
395 Nm nyomatékkal, 100 kW-os (136 lóerő) összteljesítménnyel 9.8 másodperc alatt gyorsul fel százra, ami nem egy rossz teljesítmény egy ilyen autótól. A legjobb, hogy elsőre talán a kinézetéből nem is gondolnánk mindezt róla. A végsebessége 155 kilométer/óra. Összességében az akkumulátor alapján egy jó teljesítményű, de természetesen nem egy veresenyautóról van szó. Azonban mégis tud meglepetéseket okozni az újra és újra előkerülő mozgékonyságával és a remek gyorsulási paramétereivel.
Kia e-Niro 39 kWh 42 kWh töltése
7.2 kilowatt maximális erősségű Type 2 csatlakozóval tölthető Kia e-Niro 39 kWh azt hozza, amire számíthatunk ebben a kategóriában. Összességében 390 perc alatt feltölthető, aminek akkor érezhetjük az előnyét, mikor elkezdünk vele autózni, és rácsodálkozunk, hogy mennyire sokáig bírja az akkumulátor ezzel az egy feltöltéssel. Kia e-Niro 39 kWh töltése gyors és nem igényel különösebb odafigyelést – tehát azok számára is ajánlott, akik nem szeretnek sokat bütykölni az autóikon. Az ilyen fajta autó a városban úgy repeszt, mint a golyó, vagyis egy igazán dinamikus kis autó megfelelőn erős és viszonylag gyorsan tölthető akkumulátorral. Ezért a kezdőknek, akik még csak most szeretnének megismerkedni az elektromos autók világával ajánlott.