Még akkor is az életünk része a legalább évenkénti szervízbe járás, ha igazából semmi probléma nincs az autónkkal. De jobban járunk -e, ha elektromos autó tulajdonosok vagyunk? A Telex legfrissebb cikkét olvasva úgy gondoltuk, hogy mi is foglalkozunk kicsit a témával, mert sokakat érdekelhet, akik villanyautó vásárlását fontolgatják.

Milyen gyakran kell szervizbe vinni egy elektromos autót?

teljesen elektromos auto wallbox

Az e-autó jóval kevesebb alkatrésszel működik, mint hagyományos meghajtású társai. Joggal remélhetjük, hogy az elektromos autóra váltás kevesebb fizetős szervizlátogatással jár majd, pedig ez így mégsem teljesen igaz.

Arról gyakran esik szó, hogy az elektromos autó hol, hogyan és mennyiért tölthető, hogy milyen hatótávúak az újabbnál újabb modellek, hiszen mindenki számára ez a legfontosabb. Azt is egyre többet halljuk, hogy az elmúlt évek tapasztalatai szerint a borsos ár megfizetésével egy megbízhatóbb technológiához jutunk az egyszerűbb felépítésnek köszönhetően. De elég keveset hallani a karbantartás feladatairól és költségeiről.

Aminek búcsút mondhatunk

A Tesla úgy ad garanciát az autóira, hogy a megszokott ellenőrző szervizlátogatásra sem kötelezi az autótulajdonosokat. Persze ajánlja a megszokott procedúrát és a mechanikus alkatrészek ellenőrzését továbbra is fontosnak tartja a menetkészség és a közlekedésbiztonság szempontjából.
Az elektromos autó gyártók többsége viszont a korábbi rendhez igazodva kiírja a kötelező karbantartást és a garanciát is ehhez köti.

Amire többet nem kell költened, ha elektromos autód van:

kia e niro toltokabel min
Olaj
Légszűrő
Üzemanyagszűrő
Olajszszűrő
Vezérműszíj

és még sorolhatnánk a kötelező szerviz számos lehetséges tételét. Nagyon megritkul a fékbetétek, féktárcsák cseréje is, mert az e-autó sokkal kisebb arányban használja a féket. Átnézni azért nyilván nem szükségtelen minden évben.

wallbox pulsar charging min

Ami viszont szükséges lehet

Míg a hagyományos meghajtású autót otthon apuci is könnyen megbabrálta, az elektromos motor nagyfeszültségű rendszerétől már távol marad. Még a szerelők között is bőven akad, aki nem nyúl bele. Tehát az elektromos autóhoz egy jó szerelő is szükséges lehet. Persze a márkaszervizek megoldják az éves karbantartást és egy új autó esetében, nem is nagyon mehetünk máshová, ha a garanciát meg akarjuk tartani. Az autógyárak képzik is folyamatosan az elektromos hajtásra szakosodott szerelőket.

A villanyautó 3 fő folyadéka a hűtőfolyadék, fékfolyadék és ablakmosó folyadék. A fékfolyadékot két-három évente feltétlenül cserélni kell, az ablakmosó folyadék pótlásáról viszont még a tapasztalatlan autósok is maguk gondoskodnak ugyanúgy, mint ahogy a hagyományos autóknál tették volna.

A szervizben minden esetben ellenőrzik a karosszériát, a klímaberendezést, aminek az egyik nagyon fontos feladata az akkumulátor temperálása. Márpedig az akkumulátor az elektromos autó lelke, nagyon vigyázni kell rá. Alapvetően strapabíró a lítium-ion akkumulátor és a rá adott nyolc év garancia már nagyon megnyugtatóan hangzik.
Aztán a másik fő terület az autó saját elektronikai okos szoftvere, amit bizony idő és eszközigényes frissíteni. Ide sorolható a világítási rendszer, mint például a lézeres LED-mátrixos fényszóró, aminek beállítása külön felszerelést igényel. Ebből következik, hogy csere vagy javítás esetén mélyebbre nyúlunk a pénztárcánkba is.

Valójában mennyit spórolhatunk?

A mechanikai alkatrészeken biztos spórolni fogunk. Az, hogy összességében mennyit spórolunk a karbantartási költségeken, az erősen gyártó és modell függő. Meghatározó lehet az alkatrészek ára, tartósságuk, de még ezzel is valójában azért tényleg jobban járunk, mert kisebb a szervizigény és az üzemeltetés is gazdaságosabb.

Back to list

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.